Mateřská škola Živanice

Mateřskou školu ve školním roce 2013-2014 navštěvují děti ze Živanic, Neradu, Dědka, Neratova, Přelovic.

Přijímání dětí do mateřské školy probíhá v předem určených dnech v měsíci březen/duben.

Mateřská škola je v posledních letech školou dvoutřídní, navštěvují ji děti od 3 do 7 let.

Pro výchovně vzdělávací činnost se děti dělí do 3 skupin, podle věku. Tento způsob dělení umožňuje pracovat v menších skupinách dětí, ale je organizačně náročný pro pedagogy a vyžaduje kvalitní organizaci práce, flexibilitu a kreativitu všech pedagogů.

Výchovně vzdělávací práce probíhá podle školního vzdělávacího programu. Jeho obsahem jsou tyto činnosti: výtvarná, pracovní, pohybová, dramatická, hudební, literární, jazyková, rozvíjení poznání s matematickými představami i příprava dětí na školu. K těmto činnostem jsou využívány vybavené prostory školy: třída, herna, tělocvična, jídelna, keramická dílna, zahrádka včetně přírody v nejbližším okolí.

Jaké jsou výhody naší malotřídní školky a proč si jí zvolit?

  • v naší malotřídní školce se potkávají děti všech věkových skupin a učí se tak vzájemnému respektu, toleranci, spolupráci i pomoci
  • vnitřní prostředí školky je útulné s dostatečným množstvím hraček a výchovně vzdělávacích materiálů, estetické, barevně prozářené, vytvářející příjemnou atmosféru
  • vnější prostředí školky zahrnuje kvalitně vybavenou zahrádku, v okolí se nachází les, rybník, pole a zahrady
  • dalším způsobem rozšíření poznávání jsou exkurze k místním řemeslníkům, podnikatelům a organizacím
  • vzhledem k dělení dětí do menších skupin je větší možnost individuálního přístupu ke každému dítěti
  • pro individuální práci je využita i školená asistentka
  • děti se znají mezi sebou, znají i žáky ZŠ a všechny zaměstnance školy, což umožňuje nenásilný přechod do 1. třídy ZŠ
  • školka nabízí možnost rodičům i veřejnosti seznámit se s jejím prostředím i způsoby pedagogické činnosti
  • spolupráce s rodiči začíná již před nástupem dětí do MŠ formou docházky s rodiči, jako postupná adaptace na nové prostředí i personál
  • spolupráce se ZŠ se prolíná průběžně celým školním rokem při různých akcích a činnostech
  • spolupráce s obcí a další veřejností probíhá formou různých vystoupení a veřejných akcí